maandag 9 december 2013

Mijn kind doet dat toch niet!?

Weet u zeker dat uw kind niet aan harddrugs doet? Uit een onderzoek van het Trimbos Instituut blijkt namelijk dat het merendeel van de jongeren wel eens harddrugs heeft gebruikt. Dus jouw kind waarschijnlijk ook!
Zestig procent van de jongeren zou afgelopen jaar minimaal een keer XTC hebben gebruikt volgens het onderzoek. Dat wil dus zeggen dat meer dan de helft van de jongeren wel eens een heeft ‘gesnoept’ van de grote ‘snoeppot’ genaamd harddrugs. Tegenwoordig is het gewoonweg hypocriet om te zeggen dat jouw kind, vriend, vriendin, collega, klasgenoot of whatsoever geen drugs gebruikt. De tendens draait, en ook harddrugs wordt onder de jongeren blijkbaar geaccepteerd als normaal.

Dus kijk uw kind maar eens goed aan als hij/zij terug komt van het stappen. Is hij nog steeds energiek en praterig? Zijn de pupillen groot? Of staan zijn kaken nog te schaatsen? Vraag dan maar eens hoeveel pilletjes door de keel naar binnen zijn gegleden!


Oh, en als je kind vandaag of morgen in een enorme dip zit, dan is de kans groot dat-ie van het weekend iets heeft gebruikt. Ook een kenmerk van het pilletje vol plezier!

2 opmerkingen:

  1. Dit is echt de grootste bullshit die ik ooit heb gehoord.
    Dat onderzoek mag best nog wel kloppen, maar door zulke onzin te bloggen denken alle ouderen nu dat jongeren pilletjes gebruiken..

    Ik kan me nog herinneren toen ik 16 was en last van mijn longen had.
    Ik ging samen met mijn moeder naar de dokter om naar mijn longen te laten luisteren en ik geloofde mijn oren niet!
    De dokter zei: "mevrouw, weet u zeker dat u dochter niet stiekem rookt, die jongeren tegenwoordig". Terwijl ik nog nooit een sigaret, joint of überhaupt alcohol aangeraakt had! Dit beeld wordt gecreëerd door blogs zoals die van u.

    Nu nog nooit soft drugs, hard drugs gebruikt, niet eens gerookt en hooguit twee drankjes alcohol tijdens het stappen (nu 24 jarige student) en het grappige is dat volgens mijn ouders mij nog maar eens goed moeten bekijken als ik terug kom van het stappen? Als ik dit goed begrijp?

    Zoals u zegt is het erg "Hypocriet om te zeggen dat jouw kind, vriend of vriendin of whatsoever geen drugs gebruik". Ik vind het behoorlijk "hypocriet" om te zeggen dat ik wel drugs gebruikt. Persoonlijk denk ik dat dit onderzoek op een "festival" afgenomen is omdat ik zelf onderdeel van studerend Nederland bent, en nee mijn klasgenootjes zijn niet energiek en praterig met grote pupillen. En misschien klopt het onderzoek ook wel, maar om nou te zeggen dat ik drugs gebruik vind ik toch wel een behoorlijke statement? pff prutsers

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Absoluut, voorlichting top, maar dit is gewoon zorgen voor onrust en ruzie. Waar bemoeien ze zich mee.

      Verwijderen