woensdag 25 december 2013

Alles viel in de soep!

Met kerstmis dienden mijn lieftallige vriendin en ik een gang te maken. Het werd een soep. Een lekkere soep. Het was een Italiaanse courgettesoep. Een soep om lepel bij af te likken.

De soep hadden we al eenmaal gemaakt om voor te proeven of het ‘kerstwaardig’ was. We hebben hem toen gemaakt op basis van dit recept.  Een lekkere soep, maar toch miste ik er iets aan. Het was een soep met een smaakprobleem. Geweldig als ik ben heb ik voor kerst nog wat ingrediënten aan toegevoegd om de soep tot een waar succes te bekronen.

In eigen huis werd ik door mezelf benoemd tot officieus drie-sterren-kok en stond ik op de verlanglijst van elk restaurant in Nederland. Ik hou dat echter af, omdat mijn voorliefde ligt bij communicatie. Enfin, jullie zullen nu wel benieuwd zijn wat die extra ingrediënten zijn. Dus dan zal ik het geheim van de kok maar onthullen. U dient toe te voegen aan uw soep: een bussel basilicum, een scheut of tig maggi, chilipoeder en knoflook. Veel knoflook. En last-but-not-least een krokantje van gebakken Serranoham. 


Dus volg het recept en voeg de bovenstaande items toe en ook u bent volgend jaar met kerst een master chef!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten